Het Regent Gehaktballen 2 [recensie]

Screenshot 2014-02-01 at 20.13.24In de vrolijke 3D familiefilm HET REGENT GEHAKTBALLEN 2 komt de geniale uitvinder Flint erachter dat zijn meest beruchte machine nog steeds actief is en nu wilde voedseldieren maakt zoals Flamango’s, Muskiettoast en Vispansees. Flint, Sam en Steve gaan met hun vrienden op een heerlijk gevaarlijke missie om de wereld te redden.

Vanaf 1 februari is de film “Het Regent Gehaktballen 2” overal in de bioscoop in 3D te zien, en aangezien ons hele gezin de eerste film over uitvinder Flint zo leuk vindt dat we hem nog steeds regelmatig zien, zijn we direct gaan kijken naar deel 2. De film begint met een korte terugblik op het leven van Flint, waarin ook kort uitgelegd wordt wat er zich in het eerste deel afspeelt. Mocht je de eerste film niet hebben gezien, kun je dus rustig naar “Het Regent Gehaktballen 2”, want hoewel het verhaal doorgaat is de film helemaal los van de eerste te zien.

De film heeft veel vaart en zelf vond ik hem vooral na de pauze erg vermakelijk. Mijn man vond dat er wel erg veel vaart in zat en omdat er veel gebruik gemaakt werd van vrolijke kleuren, vond hij het wat onrustig in het begin. Zijn favoriete fragment was toen de augurken gingen vissen. Ja, vissende augurken spelen naast schattige marshmellows en andere “eet-dieren” een grote rol in de film. Mijn favoriet, en die van de kinderen, was aardbei “Barry”, die vooral na de pauze zo grappig was dat we er de slappe lach van kregen.

De belangrijkste feedback komt natuurlijk van de kinderen, die ik gevraagd heb om kort hun mening te geven. Mijn jongste zoon (7) was kort maar bondig: “Leuk, vooral de aardbei”. Zijn tweelingzus (ook 7) zei: “Leuk, vooral de aardbei. Hij was wel een beetje spannend, vooral de reuze-hamburger was wel eng”. Mijn oudste zoon (bijna 10 jaar): “De aardbei was erg grappig en de dieren en de humor in het verhaal ook”.

Kortom: een echte familiefilm met vaart en humor geschikt voor het hele gezin (kinderen vanaf 6 jaar).

Een voorproefje? Bekijk hier de trailer of bezoek de website www.hetregentgehaktballen2.nl

Binnenkort kun je met onze winactie vrijkaartjes voor deze leuke familiefilm winnen!