Je oude lichaam terug na de zwangerschap, hoe doe je dat?

Als je net bent bevallen zal je lichaam moeten herstellen, je hebt immers een zware periode achter de rug. Natuurlijk wil je zo snel mogelijk je oude lichaam weer terug als je bent bevallen, maar je moet niet te hard van stapel lopen. Wel zijn er een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Zware diëten zijn namelijk niet geschikt, en wacht de eerste 6 weken voordat je weer naar de sportschool Den Haag gaat.

Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet zodat je je oude lichaam weer terug krijgt!

Eet minder koolhydraten

Minder koolhydraten eten, dat horen we allemaal regelmatig. Als je net bent bevallen en wat kilo’s kwijt wilt, is dit
extra belangrijk. Door minder koolhydraten te eten val je namelijk sneller af. Koolhydraten zorgen er namelijk voor dat.

  • Vet wordt makkelijker opgeslagen.
  • Je er veel van kunt eten.
  • Je geen verzadigd gevoel krijgt.

Sporten na de zwangerschap

Naar de sportschool gaan, helpt je natuurlijk met afvallen. Het is wel belangrijk dat je niet direct een zwaar trainingsschema gaat volgen. Je zult vooral goed naar je lichaam moeten luisteren. Het kan even duren voordat je lichaam volledig is hersteld. Pak het sporten dus weer rustig op, en houd genoeg rust, vooral als je ergens last van hebt.

Verzadigd gevoel

Vaak ga je veel eten doordat je niet het gevoel hebt dat je vol zit. Zoals we net zeiden zorgen bijvoorbeeld koolhydraten ervoor dat je je niet verzadigd voelt. Ook zijn er een aantal dingen die je juist wel kunt doen om ervoor te zorgen dat je een verzadigd gevoel krijgt. Gedurende de dag door een hoop water drinken kan je al helpen. Daarnaast zul je voedsel moeten eten met de juiste voedingswaarde. Veel eiwitten en gezonde vetten zullen je helpen. Als je daarnaast nog echt veel honger hebt, kun je ook dingen eten die veel volume hebben maar weinig calorieën bevatten. Groentes en salades zijn je grote vriend!

Borstvoeding

Let goed op dat als je borstvoeding geeft, je extra calorieën moet consumeren iedere dag. Ongeveer 500 per dag extra. Gemiddeld eet een vrouw rond de 2000 calorieën per dag, als je borstvoeding geeft kom je dus rond de 2500 uit. Dit is erg belangrijk, hierdoor blijft de kwaliteit van de moedermelk goed, en goede voeding is natuurlijk ontzettend belangrijk voor een net geboren baby.

About Advertorial

Een advertorial is interessante content die gesponsord wordt door een of meerdere van onze partners. Heb je interesse in een advertorial, neem dan contact op met info@trotsemoeders.nl

Check Also

Een nieuwe Baantjer: De Cock en Kermis in de hel

Ik denk dat bijna alle Nederlanders de creatie van A.C. Baantjer door de langlopende televisie …