Nutella® heeft een limited edition van haar befaamde pot in Nederland geïntroduceerd. Het is dan wel een limited edition, maar er zijn er wel een heleboel van: meer dan 650.000 verschillende Nutella® potten zijn in de Nederlandse supermarkten te vinden. Elke pot heeft een uniek design, gemaakt met een speciaal ontwikkeld algoritme, waardoor geen één pot hetzelfde is. Alle 650.000 (825 gr. en 400 gr.) potten zijn als limited edition herkenbaar aan het unieke nummer.
Gelukkig vond Nutella® het nodig om mij, groot Nutella-fan, te laten zien hoe mooi de potten zijn en kreeg ik er een toegestuurd in een vrolijke doos, met verse bloemen erbij.
En vanmorgen was het dan zo ver: het openen van een nieuwe pot Nutella! Altijd een feest om het goudfolie er af te halen en het mes te zetten in een verse laag overheerlijke Nutella.. Niet onbelangrijk: de unieke design-pot bevat de overheerlijke uniek Nutella die zoals altijd heerlijk smaakt. Hoera!
Nutella® is twee jaar bezig geweest met het ontwerpen van de unieke designs. Ferrero, het moederbedrijf van Nutella®, heeft hiervoor met het softwarebedrijf HP. Zij ontwikkelden speciaal voor het merk een softwareprogramma, HP SmartStream Mosaic. Volgens een algoritme zoomt het programma in en uit en roteert het patroon, waaruit de honderdduizenden designs gecreëerd werden.
Met de 650.000 verschillende potten in Nederland viert Nutella® de uniekheid van ieder mens. Daarbij wil het Italiaanse hazelnootpastamerk juist iedere, afzonderlijke Nederlander in het zonnetje zetten en meegeven dat iedereen uniek en bijzonder is. De Nutella® potten zijn bij de reguliere verkooppunten te koop, voor een adviesprijs van € 2,59 (400 gr.) en € 4,89 (825 gr.).