Alvin en de Chipmunks: The Road Trip [recensie]

alvin-chipmunks-dvd-bluray-roadtrip-foto-recensie-trotse-moeders-4Wederom werd er een verrassing bezorgd door de postbode. En ditmaal was het niet lastig om alle leuke dingen te verdelen (bij het perspakket over de film van Snoopy, moest er nog een wedstrijd gehouden worden zie dit artikel >>>> ) In dit leuke verrassingspakket zat namelijk niet alleen een mooi T-shirt, maar ook een mini-chipette, Brittany, die een roze jurkje draagt, dus de verdeling was duidelijk: mijn jongste kreeg het shirt, zijn tweelingzus de knuffel-chipette en mijn oudste de Alvin-cap. De andere spulletjes en de knutselplaten werden eerlijk verdeeld. Iedereen blij!

En toen was het zaterdag, tijd voor ons traditionele “zaterdagavondje” waarbij we met de kinderen samen een leuk televisieprogramma of een film kijken. De kinderen mogen dan langer opblijven en gezellig wat snoepen. Dit keer kozen we natuurlijk voor de nieuwe BluRay van Alvin en de Chipmunks: The Road Trip.

alvin-chipmunks-dvd-bluray-roadtrip-foto-recensie-trotse-moeders-5

We hebben twee van de eerder verschenen films zelf en deze zijn echt al héél vaak bekeken. Mijn favoriet is de eerste film, de kinderen vinden de film waarop ze op het eiland met de vulkaan stranden het leukst. De andere film hebben we een keer gehuurd en toen 2 keer gezien. De nieuwe Alvin en de Chipmunks-film is prima te zien zonder dat je een van de andere films hebt gezien, maar voor degene die een kort overzicht willen van de eerdere delen is er in het keuzemenu de optie om een korte compilatie te kiezen.

alvin-chipmunks-dvd-bluray-roadtrip-foto-recensie-trotse-moeders-1

Het grappige is dat wanneer je daarna de nieuwe film gaat zien dat dan meteen opvalt dat hij weer wat moderner is. Maar ondanks de modernere technieken, is de film heerlijk herkenbaar. Alvin, Simon en Theodore zijn nog steeds de ‘puber-kinderen’ van Dave. Dave heeft een leuke vrouw leren kennen en gaat met haar naar Miami. De Chipmunks blijven achter bij de zoon van de vriendin, Miles, die op zijn zachts gezegd erg onaardig tegen ze doet.

alvin-chipmunks-dvd-bluray-roadtrip-foto-recensie-trotse-moeders-2

Wanneer ze echter denken dat Dave en zijn nieuwe vriendin willen gaan trouwen, hebben ze allemaal hun redenen om dat niet te willen en bundelen ze hun krachten en gaan op reis: Road Trip, met als eindbestemming Miami om het aanzoek te voorkomen….

alvin-chipmunks-dvd-bluray-roadtrip-foto-recensie-trotse-moeders-6

De film is één grote aaneenschakeling van actie, met leuke grappen en scènes die voor  met name de kinderen erg leuk zijn, zoals: de Chipmunks op de midgetgolfbaan, de Chipmunks in een vliegtuig met allemaal losgebroken dieren, de Chipmunks in een huurauto… Wat ik zelf wel mooi vind is dat er ook ruimte is voor begrijpelijke emoties, zoals de angst dat er iets verandert wanneer een van de ouders een nieuwe partner krijgt.

alvin-chipmunks-recensie-roadtrip-trotse-moeders

In ieder geval hebben we met het hele gezin genoten van deze vrolijke film, die ook nog wel een beetje spannend is soms. De leeftijdskeuring 6 jaar en ouder is prima. De film is niet eng, dus heb je een jongere Chipmunk-fan dan kan die eventueel ook meekijken. Vooral ook omdat je ook een Nederlands gesproken versie kunt kiezen. Waarschijnlijk zullen onze kinderen (9-12 jaar) ook deze film nog vele malen bekijken!

Klik op onderstaande pagina-link voor de trailer van de film:

ROAD TRIP: nieuwe film van Alvin en de Chipmunks [trailer]