Juf Braaksel en de mysterieuze verdwijning [recensie]

Mijn jongste zoon was 11 jaar toen hij het eerste boek over juf Braaksel las. Inmiddels is hij 15 jaar en is het vierde boek over de nare juf aan de beurt. Het is zo mooi om te zien hoe hij er nog steeds van geniet en hoe hij ook steeds meer zicht krijgt op de extra laag die in de boeken van Carry Slee zitten. Hij heeft zijn eigen recensie geschreven, ook een mooie ontwikkeling 😉

Inhoud

Na de zomervakantie gaan Lotte en Thijs naar groep zeven. Helaas is de sluwe juf Braaksel nog altijd directeur van hun school. Ze hebben geluk dat Lucas weer terug is in hun klas: hij ontdekt dat de uitvinder van de magische ring nóg iets heeft uitgevonden. Iets waarmee ze juf Braaksel misschien wel voorgoed kunnen laten verdwijnen… Maar net voordat ze de uitvinding willen gebruiken, wordt hij gestolen.

Net als Lotte, Thijs en Lucas het op willen geven, blijkt dat Milou, hun nieuwe klasgenootje, meer van de diefstal afweet. Komen ze dan toch nog van die gemene juf Braaksel af?

Informatie

Juf Braaksel en de mysterieuze verdwijning is deel 4 in de serie boeken over Juf Braaksel. Het boek is geschreven door Carry Slee en uitgegeven als hardcover van 304 pagina’s door uitgeverij Moon. De illustraties zijn wederom gemaakt door Iris Boter. Het boek is geschikt voor iedereen vanaf een jaar of 8. Juf Braaksel en de mysterieuze verdwijning bekijk / bestel je hier >>>>

Recensie (door mijn jongste zoon)

Juf Braaksel en de mysterieuze verdwijning is het vierde boek in de serie van de Juf Braaksel boeken. Dit is mijn recensie over dit nieuwe boek.

In het boek willen Lotte en Thijs Juf Braaksel nog steeds weg hebben. Lucas (uit boek 2) komt ook weer terug naar de school waar Juf Braaksel nog steeds directrice is. Er is ook een nieuwe klasgenoot Milou. Lotte, Thijs en Lucas komen erachter dat de uitvinder van de magische ring ook een andere uitvinding heeft gemaakt. Een kompas om mensen voorgoed mee te laten verdwijnen. Zij willen dat gebruiken om Juf Braaksel voor altijd weg te krijgen. Maar Juf Braaksel komt ook achter het bestaan van het kompas en wil die gebruiken om de kinderen weg te krijgen.

Voordat de kinderen bij het kompas kunnen komen wordt het gestolen. De vader van Milou gaat naar de gevangenis omdat ze denken dat hij het kompas heeft gestolen. Milou wordt vrienden met Lucas, Thijs en Lotte en gaan bezig met het bewijzen dat de vader van Milou onschuldig is en tegelijkertijd het kompas te vinden en te gebruiken op Juf Braaksel.

Ik vind het een leuk boek. Net zoals andere Juf Braaksel boeken heeft het een probleem wat vaak heftiger is dan het grote verhaal. In dit boek is dat bijvoorbeeld dat de vader van Milou naar de gevangenis moet om een diefstal die hij helemaal niet gedaan heeft. Hierdoor blijft het spannend.