UNO – De enige leuke manier van ‘pesten’ nu ook op de Nintendo Switch [recensie]

Uno is een van oorsprong Amerikaans kaartspel wat inmiddels in ons land ook bekend en populair is. Het lijkt op “pesten”, een spel wat je met gewone speelkaarten kunt spelen, maar ziet er een stuk aantrekkelijker uit, zeker voor kinderen. Het bestaat uit kaarten in vier vrolijke kleuren (rood, blauw, geel en groen) en uit een paar ‘neutrale’ kaarten die je, net zoals jokers bij pesten, op iedere kleur kunt gooien.

Het doel van het spel is om zo snel mogelijk je kaarten kwijt te raken. Daarvoor heb je natuurlijk wat geluk nodig, maar tactisch spel helpt je ook een eind op weg. Waar je weinig aan kunt doen is dat anderen kaarten kunnen opgooien die voor jou nadelig zijn, waardoor je bijvoorbeeld extra kaarten moet pakken. Maar…. jij kunt dat uiteraard ook doen! De enige leuke manier van ‘pesten‘!

Het nadeel van kaartspelletjes is dat je altijd met minimaal 2 personen moet zijn en dat je voor ieder spelletje de kaarten moet schudden en delen. En daarom is het echt heel fijn dat Uno nu ook beschikbaar is op de Nintendo Switch! Hierdoor kun je het spel in je eentje spelen, en ik merk aan mijn kinderen dat ze dat erg leuk vinden. In eerste instantie werd ieder spelletje verloren, maar nu ze het vaker gespeeld hebben, lukt het ook steeds vaker om te winnen (en met name mijn jongste vindt het spel daardoor nog veel leuker 😉

Ook samen spelen is mogelijk. Met de Switch heb je twee controllers waarmee je allebei een ‘hand’ kaarten kunt bedienen. Helemaal leuk is de variant waarin je samen in 1 team speelt. Mijn jongste en ik kunnen daardoor elkaar goede kaarten en goede kansen toespelen. En je wint (of verliest) dan ook samen, wat voor kinderen die moeilijk tegen hun verlies kunnen, beter te verteren is dan wanneer ze zelf verliezen.

Kortom: Uno wordt erg veel gespeeld op de Nintendo Switch. Soms even een paar spelletjes tussendoor. Soms achterin de auto. Het is zo opgestart en speelklaar, ideaal! UNO voor Nintendo Switch bestel je hier >>>>

Binnenkort kun je het spel Uno voor de Nintendo Switch winnen, en je krijgt daarbij het originele kaartspel. Houd onze websites / Sociale Media in de gaten dus!