Bibi & Tina 3: De jongens tegen de meiden [recensie]

In een tijd waarin ineens genderneutraliteit steeds belangrijker wordt gemaakt, is het verfrissend om een film als “Bibi & Tina 3: De jongens tegen de meiden” te bekijken. Gezonde rivaliteit, niet alleen tussen jongens en meisjes, maar ook binnen de gevormde groepjes, maakt dat dit een spannende film is.

Zelf ben ik vooral gecharmeerd van de prachtige beelden, van de natuur, van de paarden. De kinderen vinden echter het verhaal enorm leuk. Ze hadden de film al mogen bekijken tijdens een bezoek bij Anky van Grunsven, zie:

Bij Anky van Grunsven kijken naar de nieuwste paardenfilm: Bibi & Tina 3 [verslag]

maar… Ze wilden de film graag nog een keer zien (en inmiddels nog twee keer….). Ik moet zeggen dat het wel leuk is om meerdere malen (mee) te kijken, je ziet toch steeds weer andere dingen. Het is ook iedere keer weer interessant om ‘na te praten’ over de film. Over zoenen wanneer een van de twee niet wil, en hoe je daarmee omgaat. Over vals-spelen, of er verschil is tussen heel erg vals spelen en een beetje vals spelen, en over misverstanden wanneer signalen niet duidelijk zijn. Een greep uit de onderwerpen die bij ons tijdens of na afloop van de film voorbij kwamen.

Niet de je deze film als educatief-verantwoord moet zien, het is gewoon een hele leuke film, en zeker niet alleen voor paardenliefhebbers! Hopelijk komt er ook nog een vierde Bibi & Tina film uit, want het is een prima (tover) formule, een heks, paarden, arm & rijk…. Voldoende ingrediënten voor een vervolg. De films zijn overigens prima ‘los’ te bekijken!

De DVD “Bibi & Tina: jongens tegen de meiden” duurt 109 minuten en is hier te bestellen >>>>

Hieronder nog iets over het verhaal en een link naar de trailer:

De paardenmeiden Bibi en Tina zijn terug met een super spannend nieuw avontuur. Bibi en Tina gaan samen met een groep studenten en hun lievelingspaarden op zomerkamp. Het begint allemaal heel leuk, maar al snel ontstaan er irritaties tussen de jongens en de meiden. Na een tijdje splitst de groep zich op in twee teams, die het tegen elkaar opnemen in allerlei activiteiten. Het jongensteam haalt daarbij echt alles uit de kast om van de meiden te winnen. Bibi op haar beurt probeert haar toverkrachten te gebruiken, maar ze merkt tot haar schrik dat die niet werken. Samen met Tina probeert ze erachter te komen wat er aan de hand is. En dan breekt er plotseling een bosbrand uit! Nu zal Bibi toch echt haar magische krachten nodig hebben om een ramp te voorkomen …

De jongens tegen de meisjes, in de derde Bibi & Tina film [trailer]