Loco ‘Het knotsgekke dierengeluidenspel’ [recensie]

Kinderen hebben uren pret met Loco, het knotsgekke dierengeluidenspel! Miauw, ia, woef, knor-knor, boe, kwaak, tok-tok, mèèè. Maak deze hilarische dierengeluiden en win van je tegenstander! Tijdens dit razendsnel spel moeten jouw kaarten overeenkomen met het cijfer of dier dat geworpen is. Maak zo snel mogelijk het juiste geluid! Zorg ervoor dat je als eerste alle kaarten weg speelt.

University Games heeft dit jaar een nieuw kaartspel uitgebracht, ‘LOCO, het knotsgekke dierengeluidenspel‘. Aan ons de eer om dit spel te testen. Dit spel is verpakt in een stevig blikje, en bestaat uit 80 kaarten, met een afbeelding van een koe, hond, kat, varken, kip, ezel, schaap of kikker. Ook zit er een dobbelsteen en een stickervel in het blikje. Het enige wat je hoeft te doen om te beginnen is de stickers met afbeeldingen van de dieren en de cijfers 1 t/m 4 in willekeurige volgorde op de dobbelsteen te plakken.

Iedere speler krijgt 10 kaartjes en legt deze met de afbeelding naar boven op tafel. De overige kaartjes leg je in het midden van de tafel. Het is handig om dezelfde dieren bij elkaar te leggen zodat je snel kunt zien hoeveel kaartjes je van het dier in je bezit hebt. De jongste speler gooit met de dobbelsteen. Stel dat de afbeelding van de hond word gegooid dan doe je zo snel mogelijk het geluid van een hond na. Degene die het geluid als eerste roept mag zijn kaartje met de hond er op weg leggen.

Als die persoon meerdere kaartjes met een hond heeft dan mag hij al de kaartjes weg leggen. Word het cijfer 2 gegooid dan mag je het geluid van een dier nadoen waar je 2 kaartjes van hebt. Heeft niemand van de spelers het dier of het aantal dieren dat word gegooid, dan moet iedereen een kaartje van de stapel pakken. Degene die het eerste geen kaartjes meer in zijn bezit heeft is de winnaar.

Gelukkig duurt de voorbereiding van ‘LOCO, het knotsgekke dierengeluidenspel‘ niet lang, mijn kinderen staan te popelen om het te spelen! De spelregels zijn ook niet moeilijk, dus we kunnen al snel beginnen. In het eerste spel help ik mijn dochter die bijna 5 jaar oud is, we spelen tegen haar broer die 7 jaar is. We moeten er eerst even inkomen, maar al snel klinken de dierengeluiden aan tafel en hebben we de dikste lol.

Iedere keer als 1 van ons nog maar 1 of 2 kaartjes voor zich heeft te liggen en denkt te winnen, word er een cijfer of afbeelding gegooid die we beide niet hebben en moeten we weer een kaartje van de stapel pakken. Op het laatst is de stapel op en word het echt spannend. Met 2 kaartjes verschil gaat de winst dit eerste potje naar mijn zoon. We zijn ongeveer 15 minuten bezig geweest. De kinderen zijn nog niet uitgespeeld en spelen samen nog een keer en deze keer hoef ik mijn dochter niet meer te helpen, ze snapt heel goed wat de bedoeling is.

Wat ons betreft scoort ‘Loco, het knotsgekke dierengeluidenspel‘ een dikke voldoende, het word regelmatig met vriendjes/vriendinnetjes gespeeld. Tijdens het spel word er veel gelachen en het duurt  niet te lang. Wat ik ook een pluspunt vind is de stevige verpakking, het blikje maakt dit spel erg geschikt om mee te nemen op vakantie.

Loco, het knotsgekke dierengeluidenspel
Spel, 2-4 spelers, 5+, Universiteit Games
Bestel dit spel hier >>>>