Barbie en haar zusjes in een puppy achtervolging [DVD-recensie]

Barbie en haar zusjes ontdekken in dit zonnige avontuur dat alles beter is wanneer je het samen doet! Nadat de meiden en hun huisdieren zijn aangekomen op een paradijselijk eiland voor de danswedstrijd van Chelsea besluiten ze een uitstapje te maken naar het Dansende Paardenfestival. Wanneer hun harige vrienden verdwijnen op het evenement moeten de zusjes hun best doen om ze te vinden voordat Chelsea begint aan haar show. In dit vrolijke avontuur moeten de meiden hun verbeelding gebruiken om hun viervoeters te vinden terwijl de hondjes ondertussen hun eigen avontuur beleven.

Barbie en haar zusjes in een puppy achtervolging. Tja, alleen de titel zegt het eigenlijk al: de makers van deze film hebben precies door waar de harten van jeugdige Barbie-fans sneller van gaan kloppen….

Mijn eigen roze meisje ging er in ieder geval lekker voor zitten, met onze eigen pup Snoopy op schoot, in ons vakantiehuisje op zondagochtend, op een tijdstip waarop uitslapen nog zou moeten beginnen. Maar, met een kop koffie erbij, is het erg gezellig om mee te kijken naar de zoveelste Barbie-film die in ons leven komt.

De meeste Barbiefilms worden in ons gezin erg vaak afgespeeld. Kennelijk is dit een soort film die keer op keer blijft boeien. En ik kan het me wel voorstellen bij mijn meisje: Barbie, roze, puppy’s en, zo blijkt later in de film, nog paarden ook! En dan een danswedstrijd op het laatst (die uiteraard bijna gemist wordt door het grote avontuur, maar die *spoiler* gelukkig net op tijd gehaald wordt. Deze dansfinale is inmiddels al meerdere malen opnieuw opgezet waarbij mijn dochter enthousiast meedanst.

Het verhaal is geschikt voor alle leeftijden, nergens echt spannend, hoewel het verhaal wel zo klinkt: de 4 puppy’s van Barbie en haar zusjes rijden per ongeluk mee in de trailer van een deftige poedel. Barbie en haar zusjes moeten er achteraan, en dat allemaal ook nog binnen een bepaalde tijd omdat ze anders de danswedstrijd van Chelsea missen… Ze komen langs hoge rotswanden en diepe ravijnen en de puppy’s maken zelf ook van alles mee. Prima film dus, voor de doelgroep!

Er zitten allerlei moderne elementen in deze film, wat wel leuk is, want voor mij, als meekijkende Trotse Moeder, is het een erg voorspelbaar verhaal. Zelf vond ik het eerste verhaal over Barbie en haar Puppy’s (klik <hier> voor de recensie) een stuk onderhoudender. Maar goed, ik ben niet de primaire doelgroep. Mijn dochter wel en zij is erg enthousiast over deze DVD!

Barbie en haar zusjes in een puppy achtervolging
DVD, 75 minuten, Universal, AL
Bestel deze DVD hier >>>>