Dinopech – Geronimo Stilton [recensie]

cover DinopechRotsfort maakt zich op voor de meest spectaculaire race van de hele oertijd! Het betreft een rit naar de Knuttenbaai om de kaasmakerij van Mona Melkzuur te voorzien van een nieuwe voorraad super hete oerpepertjes, die alleen daar te vinden zijn. Mona heeft de zeldzame pepertjes nodig om haar beroemde kaasbavarois te maken, waar alle oerknagers dol op zijn. De winnaar van de race krijgt niet alleen een mega-grote kaasbavarois cadeau, maar verdient ook nog eens vijfhonderd ulken! Wat denk je, zal Geronimo er met zijn aartsluie galoposaurus in slagen om de finishlijn te halen, voordat hij uitsterft?

Dinopech is het zesde boek in de serie ‘Oerknagers‘ van Geronimo Stilton. Ook in de oertijd was er al een stadje op Muizeneiland, genaamd Rotsfort. En in dat stadje leefde een voorouder van Geronimo, Geronimo Stiltone. Ook alle andere bekende familieleden van Geronimo doen mee, zoals Thea en Klem.

IMG_4426
Ik begrijp wel waarom de boeken van De Wakkere Muis, die alle boeken van Geronimo en Thea Stilton uitgeeft zo populair zijn. De boeken zien er zonder uitzondering aantrekkelijk uit. Zelfs het kind met de grootst mogelijke hekel aan lezen, moet toegeven dat de boeken er verre van saai uitzien met een ruime bladspiegel en originele typografie. Hoofdstukken zijn kort, op iedere bladzijde valt iets te beleven en de boeken staan vol met illustraties waar veel zorg aan besteed is. De verhalen zijn over het algemeen grappig en spannend en vaak steek je er ook nog wel iets van op. Ik ben eerlijk gezegd ook fan en sta iedere keer weer versteld van de nieuwe vondsten.

IMG_4431
Dinopech is het eerste boek in de serie ‘Oerknagers’ dat bij ons in huis terecht is gekomen. Ik vind het weer een goede vondst, om onze bekende helden een avontuur in de oertijd te laten beleven. Daar zijn weer vele nieuwe problemen en gevaren die een onhandige muis als Geronimo het hoofd moeten bieden, diverse soorten dinosaurussen bijvoorbeeld. Dit keer moet hij op pad met zijn luie galaposaurus.

IMG_4428
Mijn jongste dochter van negen is bezig in Dinopech, heeft het alweer bijna uit zelfs. Dat vind ik het enige nadeel aan deze boeken, ze zijn zo snel uit. Dat is ook de reden waarom ik uiteindelijk liever investeer in de dikkere boeken, die gaan wat langer mee. Maar ik heb dochterlief al meermalen horen grinniken en lachen om dit verhaal, dus dat is de echte garantie dat we hier weer een leuk boek te pakken hebben.

IMG_4430
Bij het boek zit een vel kaarten van het Geronimo Stilton-kwartetspel. Hier kan je zien bij welke andere boeken de kwartetkaarten zijn gevoegd.

Dinopech – Geronimo Stilton