Mymuesli: Paleo-Kokos-Noot-Crunchy

Kokosvlokken, geroosterde, gehakte hazelnoten, cashewnoten, zonnebloempitten, amandelen, honing, ongehard palmvet, gevriesdroogde frambozen, gevriesdroogde bosbessen, gevriesdroogde stukjes aardbei, zeezout en vanillepoeder. Dit zijn de ingrediënten van de nieuwe MyMuesli: Paleo-Kokos-Noot-Crunchy.

Buiten regent het. Binnen heerlijke müesli ,krant en thee. Beter kan ik de dag niet beginnen. Met deze müesli begint elke dag als een zonnige dag.

De paleolithische voedingsvorm, ook wel bekend als het steentijd-dieet, focust zich op het eten van voedingsmiddelen die natuurlijk en onbewerkt zijn. Eten zoals onze voorouders dat deden.

mymueasli-kokos-copyright-trotse-moedersJagers en verzamelaars in de steentijd aten slechts zaken die zij op hun pad aantroffen, zoals vlees, groenten, kruiden, vruchten, zaden en noten. Bewerkte voedingsmiddelen zoals graanproducten, suiker of zuivel worden niet gegeten. Proteïne en goede vetten zijn de hoofdvoedingsstoffen in het paleo-dieet.

In de Verenigde Staten is de paleolithische levensstijl al sterk in opmars. Ook in Nederland wordt de trend steeds bekender. Paleo-liefhebbers kunnen bij mymuesli blijven genieten, want onze Paleo-Kokos-Noot-Crunchy is perfect voor iedereen die geen granen eet of de inname van koolhydraten wil verminderen.

De basis van de Paleo-Crunchy bestaat grotendeels uit extra krokante en bij lage temperatuur gebakken noten en zaden, zoals zonnebloempitten, hazelnoten, cashewnoten en amandelen. De noten-mix is vermengd met grove kokossnippers, gevriesdroogde frambozen, aardbeien en bosbessen, die de Crunchy samen met de honing een subtiel natuurlijke zoetheid bezorgen.

Per portie (50g) bevat Paleo-Kokos-Noot-Crunchy slechts 7g koolhydraten. Door de licht-hartige nootsmaak is het ook een heerlijke snack voor tussendoor. Wij eten Paleo-Kokos-Noot-Crunchy het liefst met yoghurt. Mix dan gewoon 50g Paleo-Crunchy door jouw yoghurt – en klaar. Echte paleo-fans eten hun Crunchy overigens met een plantaardige melk, zoals amandelmelk en kokosmelk of een vruchtensap.

About Redactie

redactie@trotsemoeders.nl'
De redactie van TrotseMoeders schrijft over algemene onderwerpen, vaak op basis van een nieuws uit andere bronnen of persberichten. In deze artikelen worden over het algemeen geen eigen meningen, stellingen of reviews gegeven.

Check Also

Oot Granola: gezond ontbijt in de brievenbus!

Wanneer je ontbijt met Oot Granola en yoghurt en er nog een stuk fruit bij …