Red de ijsbeer!

 

Cola is hier toch echt één van de favoriete drankjes in huis. Bij mij staan er standaard een paar blikjes Coca-Cola in de koelkast. Deze frisdrank staat namelijk hoog op het lijstje van lekkere drankjes. Als hij ten minste ijs en ijs koud is en met een flinke bubbel. Vandaar staan er hier altijd wat rode blikjes koud…

Dat de ijsbeer weer terug is in de campagne van Coca-Cola, is natuurlijk een hit binnen gezinnen. Wat ik als moeder dan weer heel goed vindt, is dat Coca-Cola en het Wereld Natuur Fonds (WNF) gezamenlijk een internationaal campagne, genaamd Artic Home, zijn gestart ter bescherming van de Noordpool, het leefgebied van de ijsbeer. Goed initiatief natuurlijk, maar tegelijkertijd ook educatief voor de kinderen. Zij beseffen niet dat die schattige beertjes bedreigd worden…

Dat de noordpool smelt en het leefgebied van de ijsberen steeds kleiner wordt, is onder de meeste ouders wel bekend. Maar in de speciale commercial die ingesproken door Birgit Schuurman, zie je zeer indrukwekkende beelden die dit gegeven “tot leven” brengt. Het gebeurt namelijk echt! En de realiteit is dat we NU met z’n allen de handen ineen moeten slaan willen we de ijsbeer en zijn poolvrienden kunnen redden.

Via de website www.arctichome.nl kan je allerlei informatie vinden over de opwarming van de aarde en de noodzaak van zee-ijs voor ijsberen. Deze kan je zo aanbieden aan je kinderen om hen hier meer over uit te leggen. Tevens vind je op deze site allerlei mogelijkheden om geld te doneren. Het geld dat via Arctic Home wordt ingezameld, wordt besteed aan bescherming van het leefgebied van de ijsbeer. Zo wil het WNF in het noorden van Canada en Groenland een veilige haven creëren voor de ijsbeer. In dat gebied blijft het zee-ijs ’s zomers het langst liggen. Kijk voor meer informatie op www.arctichome.nl.

About TM Archief

karina@eenstreepjevoor.nl'
In deze rubriek staan commerciële artikelen die al langer dan een jaar geleden zijn geplaatst en winacties die zijn afgelopen. Zo voorkomen we dat de informatie niet meer klopt / niet meer relevant is en is het duidelijk dat aanbiedingen en links niet meer actueel zijn.

Check Also

Kiekeboe – Dieren kleuren

KIEKEBOE! De dieren in dit boek kunnen zich heel goed verstoppen. Ze hebben allemaal kleuren …