Peppa Pig – Winterpret DVD [recensie]

De kleine schattige Peppa Pig steelt ditmaal de show in een winters decor. Seizoensgebonden verhalen spreken ons altijd erg aan en zeker van kerstverhalen kunnen we maar geen genoeg krijgen. Deze winterse DVD gaat niet alleen over sneeuwavonturen, maar er is ook een aflevering helemaal in kerstsfeer. Ik merk dat het moeilijk is voor kleintjes om afscheid te nemen van Sinterklaas, maar gelukkig komt kerst daarvoor in de plaats. Door kerstverhalen te lezen en kijken maakt dat het afscheid nemen van de sinterklaasperiode weer iets makkelijker.

Mijn zoontje had nog nooit iets van Peppa gezien, maar voor zover ik kon inschatten beviel het hem wel. Hij houdt normaal het meest van filmpjes over auto’s, vrachtwagens en treinen, maar Peppa was ditmaal ook meer dan welkom. Natuurlijk kennen wij Peppa Pig wel, maar er is tegenwoordig zoveel leuks op tv en Netflix dat we het nog nooit hebben gekeken. Er staan 8 gewone afleveringen op de dvd en nog een dubbele kerstspecial. Erg leuk om de filmpjes in deze periode te kijken.

Vooral het bouwen van de sneeuwpop, het sneeuwballengevecht en het kerstverhaal vielen erg in de smaak.

De grapjes die erin zitten verwerkt zijn goed te begrijpen voor peuters. Zo is papa zijn muts en sjaal kwijt omdat Peppa en George deze aan de sneeuwpop hebben gegeven en valt George om door een hele grote sneeuwbal van Peppa. Mijn kleintje vond het allemaal zeer vermakelijk. De verhaaltjes zijn kort en dat is erg prettig voor zowel kind als ouder want dan is het makkelijker te doseren. Hiermee komen kinderen de kerstvakantie wel door.

Bestel de dvd Winterpret hier >>>>