Snoopy en Charlie Brown: De Peanuts Film [recensie]

Snoopy en Charlie Brown de peanuts filmSnoopy en Charlie Brown: De Peanuts Film is de eerste computer geanimeerde film waarin Snoopy, Charlie Brown en de rest van de figuren van de stripboeken van Charles M. Schulz in schitteren.

In deze film wil Charlie Brown indruk maken op het nieuwe meisje in zijn dorp. Alleen durft hij niet bij haar aan te bellen. Charlie besluit om niet langer een underdog te zijn. Ondertussen kiest zijn beste vriend, de lieve beagle Snoopy, het luchtruim om het op te nemen tegen zijn aartsvijand De Rode Baron. En zo begint een groots en heldhaftig avontuur.

Ik ben opgegroeid met de strips van Charlie Brown. Mijn vader was (en is) fan en zodoende hadden wij veel van deze stripboeken in huis. Snoopy en Charlie Brown de peanuts film 3Stripboeken die ik zelf als kind tot in den treuren gelezen heb. Heerlijk!

Ik kijk dan ook erg uit om naar deze film te gaan. Mijn kinderen zijn veel minder bekend met de Peanuts helden. Snoopy kennen ze dan nog wel. Dat is en blijft een stripicoon. Maar zij kennen de strips eigenlijk niet. Je ziet de stripboeken niet echt meer in de winkels liggen. Alsof het een beetje ouderwets is. Ik ben dus heel erg benieuwd hoe de film gaat bevallen. Kan het mijn verwachtingen waarmaken? En kan het mijn meisjes van 6 jaar, 8 jaar en 10 jaar ook vermaken? Wij doen de test en gaan tijdens de kerstvakantie eens lekker met het hele gezin naar deze film.

Snoopy en Charlie Brown de peanuts film 6

Ik kan niet anders zeggen dat deze film echt een hele leuke familiefilm is. Het is een animatiefilm die wel nog regelmatig aanvoelt alsof je een stripje leest. Door bepaalde lijnen en leesballonnen die af en toe zijn toegevoegd. Snoopy en Charlie Brown de peanuts film 2Net vaak genoeg om er voor te zorgen dat dit echt een extra dimensie is en niet storend werkt. Voor ouders bevat de film echt een stuk nostalgie en een extra laag in menig grapje. Voor de kinderen is het een heel herkenbare en tegelijkertijd vooral een enorm grappige film.

De film bestaat uit twee verhaallijnen. Die van Charlie Brown die verliefd is op een nieuw meisje in de klas. Hij is alleen heel onzeker en denkt dat hij zo’n sukkel is dat hij bang is dat het meisje met het rode haar hem maar niets gaat vinden. Snoopy en Charlie Brown de peanuts film 5Gedurende de film probeert hij zelfverzekerder te worden en een kanjer te zijn om zo het meisje voor zich te winnen.

Snoopy beleeft tegelijkertijd samen met het vogeltje Woodstock een avontuur tegen de rode baron. Een avontuur dat Snoopy zelf verzint en als boek opschrijft. Twee van mijn drie kinderen moesten vooral heel hard lachen om de taferelen die de Peanuts kinderen beleven. Alledaagse grappige situaties waar zijzelf ook voor kunnen komen te staan. Mijn middelste dochter van 8 jaar heeft vooral heel erg genoten van het avontuurlijke fictie verhaal dat Snoopy beleefde. Het is dus een film waar iedereen met plezier naar kijkt, jong en oud!

Snoopy en Charlie Brown: De Peanuts Film draait op dit moment in vrijwel alle bioscopen door heel Nederland.