Huisdiergeheimen [recensie]

Huisdiergeheimen is de recentste kaskraker van de makers van de Verschrikkelijke Ikke en Minions-films en beantwoordt eindelijk de vraag: wat doet jouw huisdier als je niet thuis bent? Als hun baasjes weg zijn roddelen de huisdieren met hun vrienden, stillen ze hun lekkere trek en geven ze uitbundige feestjes. Het avontuur begint wanneer een vertroetelde terriër en zijn nieuwe uitbundige “huisgenoot” verdwalen in de stadse jungle van New York.

Tijdens onze minivakantie bij CenterParcs hebben we de DVD Huisdiergeheimen bekeken. We hadden de film nog niet in de bioscoop gezien, maar door de enthousiaste verhalen van anderen en de vrolijke trailers, hadden we er enorm veel zin in om te gaan kijken!

The secret life of pets / Huisdiergeheimen gaat volgens de informatie en de trailer over wat huisdieren doen wanneer ze alleen thuis zijn. Maar dat blijkt maar een onderdeeltje van deze onderhoudende film. Het echte verhaal is de zoektocht naar twee door hondenvangers meegenomen honden, die vrijgemaakt zijn door een ‘rioolbende’ en teruggevonden worden door een onwaarschijnlijk team van huisdieren, waarvan Chloë mijn favoriet is, waarschijnlijk ook omdat Karin Bloemen de stem zo prachtig ingesproken heeft in de Nederlandse versie. Sneeuwbal is af en toe slecht te verstaan, maar de andere stemmen zijn perfect in deze film.

Het verhaal verraste me, en het maakt ook dat ik de leeftijdsaanduiding 6+ begrijp: het is voor jonge kinderen echt wel spannend af en toe. Voor meekijkende ouders is het één groot feest: de film heeft vaart, de tekeningen zijn prachtig, het verhaal is onderhoudend en er zit heel veel humor in. De kinderen en ik hebben genoten en gaan deze film nog héél veel kijken.