Snoopy game [recensie]

snoopy-game-recensie-trotse-moeders-1Als Charlie Brown en zijn vrienden verstoppertje spelen, gaat Snoopy op zoek om ze op te sporen. Als speler duik je in de fantasierijke wereld van de hond van Charlie Brown. Meereizend in Snoopy’s verbeelding doorkruis je allerlei omgevingen en sta je oog in oog met verrassingen en gevaren. Dan weer ben je diep in de jungle, dan weer sta je op de maan – als Snoopy bereik je de meest fantastische nieuwe plekken.

Met de unieke verborgen outfits die je draagt openen zich telkens nieuwe mogelijkheden, die zijn gebaseerd op zijn beruchte alter ego’s, inclusief Joe Cool en The Flying Ace. Ja, zo kies je dus doodleuk het luchtruim. Een tweede speler kan meedoen als Woodstock en die leidt Snoopy zo langs gevaarlijke wezens en dito hindernissen. Ook vind je geheime paden en items als jelly beans en de vertrouwde Beagle Scouts.

Peanuts_20150807165243

Wat heerlijk, een game van Snoopy! Uiteraard worden naar aanleiding van Snoopy en Charlie Brown: De Peanuts Film nieuwe producten op de markt gebracht, en dit is wel een hele leuke! Als fan van Snoopy kon ik dan ook niet wachten tot we deze game in huis hadden. Helaas kreeg ik nauwelijks de kans om hem uit te proberen, want ook mijn kinderen zijn Snoopy-fan!

snoopy-game-recensie-trotse-moeders-4

Zoals ik gehoopt had, is de game grafisch fantastisch gedaan. Het karakter van Snoopy en zijn vriendjes is perfect in stand gehouden en Snoopy, Woodstock en alle andere personages zien er uit zoals in de film, en zoals Charles M. Schultz ze heeft bedacht.

Peanuts_20150728155732

Wij kregen de versie voor de PS4 ter recensie en wat ik daar zo fijn aan vond, was dat er voor de PlayStation voornamelijk games ontwikkeld worden voor oudere kinderen en voor volwassenen. Deze PS4 game is echter prima geschikt voor jonge kinderen. Op het doosje voor de PS4 staat 7 jaar en ouders, op de hoes voor de XboX staat 3+. Wat mij betreft is 3 jaar en ouder een prima leeftijdsindicatie. Voor mij, als fan van mijn kinderen èn van Snoopy, is het reuze gezellig om mee te kijken (en mee te doen).

snoopy-game-recensie-trotse-moeders-3

De game heeft verschillende ‘werelden’ waarin je met Snoopy bepaalde opdrachten moet doen. Springen, dingen pakken, op dingen springen. Het is allemaal niet tè moeilijk (ik kan het zelfs!), maar wel uitdagend. De werelden zijn mooi, echt schattig om te zien! Maar niet alleen schattig, er zijn natuurlijk ook beestjes die verslagen moeten worden die er een beetje eng uit zien. Maar… er vloeit geen bloed, iedereen blijft intact, Snoopy kan niet dood (komt, wanneer de levens “op” zijn, gewoon op een eerder punt weer tevoorschijn) en op die manier vind ik het prima!

Peanuts_20150728145839

Je kunt deze game ook met twee personen spelen. De een is dan Snoopy, de ander Woodstock (dat gele vogeltje). Ik had verwacht dat er bij mijn tweeling misschien enige strijd zou zijn over wie Snoopy mocht zijn, maar kennelijk is het even aantrekkelijk om Woodstock te zijn en spelen ze harmonieus samen waarbij ze om de beurt Snoopy zijn.

Het duurt wel even voor de game is ‘uitgespeeld’, maar zelfs dan zijn de kinderen niet klaar: ze beginnen gewoon opnieuw! En het leuke is dat dit nu eindelijk eens een game is die ik graag meespeel!

De PS4 versie van de Snoopy game “Snoopy’s Grand Adventure” van Activision kun je hier bestellen >>>>

De game is er ook voor andere consoles.