Noormuizen: het gevecht tegen de Monsterdraken – Geronimo Stilton [recensie]

Screenshot 2015-12-02 at 15.05.21De superstoere Noormuizen wonen in een kleine archipel in het Hoge Noorden, waar het altijd sneeuwt en vriest. Ze zijn sterk, groot en bang voor niets of niemand, behalve dan voor de … Monsterdraken. Maar er is één Noormuis die helemaal niet zo stoer is: de intellectuele Geronimorr Stilsson. Geronimorr is de enige die nog nooit een “heldenhelm” gewonnen heeft, en daar moet nodig verandering in komen!

Als een levensgevaarlijke Monsterdraak Geronimorrs geheime liefde Muizegard verwondt, krijgt hij de perfecte kans om dat te regelen. Om haar te redden zal hij een tegengif moeten vinden en daarvoor moet hij op bezoek bij de enige echte Blauwe Draak. Maar dan moet hij zich wel over zijn eigen angsten heen zetten… Als hem dat lukt, is die felbegeerde heldenhelm van hem. Hopelijk maakt hij onderweg niet al teveel blunders…

Een nieuwe serie “Noormuizen” over een soort ‘viking-muizen’, onverstoorbaar dapper, groot sterk en voor niemand bang. Nou, oké, voor Monsterdraken zijn ze bang, maar verder zijn ze vooral stoer!

geronimo-stilton-noormuizen-recensie-copyright-trotse-moeders-2

In het eerste deel in deze nieuwe serie van uitgeverij De Wakkere Muis maken we kennis met deze groep Noormuizen, en met een hele speciale Noormuis, die duidelijk anders is dan de ruige, stoere andere Noormuizen: Geronimorr Stilsson (komt die naam je soms bekend voor?). Deze Geronimorr is het type anti-held: een intellectueel, die zich bezig houdt met hele andere zaken dan zijn ‘gebroeders’. Hij kan runen lezen en schrijven en is ‘raadsmuis’ van dorpshoofd Knagrik de de Bruller.

geronimo-stilton-noormuizen-recensie-copyright-trotse-moeders-1

Regen wil en dank moet hij toch op avontuur. Hij is namelijk stiekem verliefd op een Noormuisje en wanneer zij hem verdedigd tijdens een gevecht met een draak en vervolgens geraakt wordt door de giftige stekels in de staart van de draak, gaat hij proberen een tegengif te bemachtigen. Spannend….

geronimo-stilton-noormuizen-recensie-copyright-trotse-moeders-3

Dit boek is echt leuk, niet alleen vanwege de vormgeving, daar worden we in ieder boek van uitgeverij De Wakkere Muis mee verwend, maar ook vanwege het verhaal, vanwege de leuke muizentypes, zoals Kloet en Theya. Het is leuk voor jongens en meisjes, kleurrijk, boeiend, humorvol. Mijn tweeling (jongen en meisje van 9 jaar) hebben er allebei van genoten!

geronimo-stilton-noormuizen-recensie-copyright-trotse-moeders-4

Het verhaal zelf is 255 pagina’s en zoals we van Geronimo Stilton gewend zijn, staan er achterin een aantal pagina´s met weetjes. De kinderen lazen er een aantal voor. Mijn favoriet waren de uitdrukkingen: “Wel alle smeurkaasjes!” of tegen een draak: “Ik ontschub je tot aan je allerlaatste schubje!” Kortom een eerste deel wat maakt dat je al uitkijkt naar het volgende!

Het gevecht tegen de monsterdraken – Geronimo Stilton
Eerste deel uit de serie Noormuizen
Hardcover, 288 pagina’s, uitgeverij De Wakkere Muis