Jasper & Julia en de dappere ridders [film-recensie]

Screenshot 2014-04-04 at 13.00.29Jasper & Julia en de dappere ridders is een vrolijk en grappig verhaal over de klunzige jongen Jasper, die samen met zijn stoere vriendin Julia, op zoek gaat naar het magische zwaard van zijn grootvader. Tijdens dit avontuur komen er veel uitdagingen op zijn pad die hij allemaal zal moeten doorstaan om zo een echte ridder te worden.

Gezellig op de bank met mijn kinderen ging de film Jasper & Julia en de Dappere Ridders aan. We kenden de film nog niet en hadden de trailer nog niet bekeken, dus het was even afwachten of hij zo leuk zou zijn als de tekeningen op de hoes beloofden.

En ja hoor, de film begon al meteen met vaart en veel humor. En dat ging eigenlijk de hele tijd door. Komische personages en grappige situaties maakten dat de kinderen (tussen 7 en 10 jaar) regelmatig zaten te schateren en het verhaal zelf zit goed in elkaar.

Jasper is een wat onhandige jongen waarvan zijn vader verwacht dat hij rechten gaat studeren. Zij vader is een belangrijk jurist en het koninkrijk wordt volledig bepaald door de vele wetten en regels die er werkelijk voor de meest onzinnige dingen zijn. Maar… Jasper wil ridder worden, net zoals zijn grootvader was. Als extra motivatie wil hij zijn “prinses” veroveren, die meer oog heeft voor uiterlijke schijn dan voor Jasper, die smoorverliefd is.

Screenshot 2014-04-04 at 12.57.31Op zijn zoektocht naar het zwaard van zijn opa, treft hij een meisje, Julia, die hem probeert te helpen, net zoals een ’tovenaar’ en een paar overgebleven vrienden van zijn grootvader, die hem proberen een riddertraining te geven. Aan de andere kant staan natuurlijk een aantal “slechteriken” waar ook een paar bijzonder komische personages tussen zitten.

Ik ga natuurlijk niet verklappen of het Jasper lukt om ridder te worden en ook niet of het hem lukt om het meisje van zijn dromen te veroveren….. Ik zeg alleen dat het echt een hele leuke film is, en niet alleen voor de kinderen!

Screenshot 2014-04-04 at 12.55.30De leeftijdsindicatie is 6 jaar en ouder. Er wordt natuurlijk behoorlijk gevochten, ridder worden lukt niet zomaar, maar jongere kinderen die niet bang aangelegd zijn, zullen ook enorm genieten van deze film. Spannende scenes duren niet erg lang en wanneer je meekijkt kan een kind jonger dan zes, wanneer hij/zij niet snel angstig is, ook gezellig meegenieten van deze heerlijke familiefilm.

Trotse Moeders mag binnenkort 3 DVD’s van de film Jasper & Julia en de Dappere Ridders weggeven. Hou dus goed onze website in de gaten voor de winactie!