Deze winter brengt Coca-Cola één van haar meest geliefde iconen weer terug in beeld: de legendarische Coca-Cola ijsbeer. Na de allereerste printadvertentie in 1922, duikt vanaf nu de sympathieke ijsbeer voor het eerst sinds jaren op in de reclamecampagne van het frisdrankmerk. In de nieuwe campagne geniet de ijsberen familie van haar samenzijn met een verfrissende Coca-Cola. Ze nodigen ons uit om de winter knus met de familie samen door te brengen. Deze campagne is terug te vinden via verschillende kanalen. Zo is er een outdoor campagne, een televisie commercial, maar ook een 7 minuten durende filmpje waar het ijsberen gezin uiteindelijk laat zien hoe leuk het is om samen met de familie tijd door te brengen. Deze video is trouwens gemaakt door Sir Ridley Scott. Deze filmregisseur en producer is bekend van onder meer Thelma & Louise en Gladiator.
Wist je dat…
- De witte, pluizige labrador retriever puppy van de artistiek directeur het reclamebureau inspireerde tot de computer geanimeerde ijsbeer?
- Aan de tv-spots heel wat studiewerk voorafging? Zo analyseerden de makers tal van foto’s en films om inzicht te krijgen in het gedrag van de ijsbeer: hoe beweegt hij zijn hoofd, lichaam en poten?
- De muziek in de ijsbeerspots zo beperkt mogelijk werd gehouden, om de magische sfeer niet te verstoren? Aan de zeer korte ‘dialogen’ – enkele ‘oohs’, aahs’ en speels gegrom – hadden de reclamemakers hun handen vol om ze zo authentiek mogelijk te laten klinken.