Home / Tips / Tips om sportief te blijven als moeder

Tips om sportief te blijven als moeder

Met een druk gezin, een fulltime baan en het huishouden schiet sporten er al gauw bij in. Een uur uit je dag reserveren voor de sportschool lijkt bijna onmogelijk. Om toch de beweging te krijgen die ieder mens nodig heeft zijn er een aantal dingen die je kan toepassen in het dagelijks leven, zonder dat je je drukke schema hoeft om te gooien!

Samen met je kind bewegen
Waarschijnlijk vraagt jouw kind vaak genoeg wanneer jullie weer naar de speeltuin gaan. Dit uitje kan je goed combineren met wat beweging. Als er een speeltuin in de buurt is kun je er bijvoorbeeld lopend naartoe gaan in plaats van de auto te pakken. Het kan naast de speeltuin natuurlijk ook de kinderboerderij of het park zijn. Het is maar net welk uitje op de planning staat. Geen speeltuin in de buurt? Ga dan gewoon lekker naar buiten en maak gezellig een ommetje met de kids. Zo komen jullie allemaal even buiten en heb je je beweging ook weer gehad.

Sporten kan ook samen
Hoe dan, vraag je je misschien af. Er zijn meerdere antwoorden op die vraag. Er bestaan bijvoorbeeld sportclubs die een kinderopvang ter beschikking stellen. Zo hoef je je geen zorgen te maken over oppas. Een andere optie is om samen met je peuter of baby op zwemles te gaan. Zo krijgen jullie allebei beweging. Liever je beweging integreren met je dagelijkse bezigheden? Met dit mooie weer zal je vast en zeker weleens met de kinderwagen een rondje lopen in de buitenlucht. Vervang het lopen dan eens voor joggen.

Pak de fiets
Fietsen naar je werk of naar de lokale supermarkt voor de wekelijkse boodschappen maakt zeker een verschil ten opzichte van de auto nemen. Hoe vaker je fietst, hoe beter je conditie wordt. Er zijn ook speciale moederfietsen die gemaakt zijn voor dit soort tripjes, zoals een elektrische mamafiets van Stella. Deze fiets is net iets makkelijker vanwege de ruime instap en stevige standaard zodat de fiets makkelijk je kind en de boodschappentassen kan dragen. Ideaal!

Thuis sporten
Je kan dit helemaal indelen in je dag. Een YouTube filmpje kijken met yoga oefeningen die je kan uitvoeren als je kind een middagdutje doet, het springtouw van je kind lenen en tien minuten touwtje springen en ga zo maar door. Voor de moeders met groene vingers: wist je dat je met tuinieren ook calorieën verbrand? In een uur lang tuinieren verbrand je zo 300 calorieën en heb je ook nog eens je tuin onder handen genomen. Win-win! Tegenwoordig zijn er ook meer dan genoeg fitness apps te vinden die workouts aanbieden van vijf minuten. Zo’n kleine workout kan je makkelijk tussen de bedrijven door doen!

About Advertorial

Een advertorial is interessante content die gesponsord wordt door een of meerdere van onze partners. Heb je interesse in een advertorial, neem dan contact op met info@trotsemoeders.nl

Check Also

Gouden of zilveren sieraden: voor welke kleur ga jij?

Sieraden zorgen altijd voor een mooie twist, hoe oud of jong je ook bent. Bij …