Home / Recensies / Film, TV & Muziek / De LEGO Batman Movie [recensie]

De LEGO Batman Movie [recensie]

Wat hebben we genoten (en via de BluRay nog regelmatig thuis) van de eerste LEGO Movie. Dat was “DE” LEGO Movie, maar gelukkig lieten de bedenkers van deze film zich door die titel niet weerhouden en maakten ze nóg een LEGO film: The LEGO Batman Movie (en… er komt dit jaar nog een derde, klik <HIER> voor de trailer!)

Op de eerste vakantiedag besloten we naar de LEGO Batman film te gaan. Gezellig met alle kinderen, want dit soort films is echt geschikt voor alle leeftijden (nou ja, er is een leeftijdsindicatie dat deze film geschikt is voor iedereen vanaf 6 jaar, en je moet er inderdaad niet met kleutertjes heen gaa, maar hij is vooral snel en avontuurlijk…). Hieronder (aanklikbaar) wat algemene informatie over de film & de trailer van de LEGO Batman film:

Nieuwe trailer van DE LEGO® BATMAN FILM

En het was weer genieten. Ik kan de humor die in LEGO film (en LEGO games) zit enorm waarderen en het is weer prachtig hoe deze film geanimeerd is. Ik had nog nooit een Batman-film gezien, maar de over-de-top-macho Batman is een prachtig personage met voldoende ego om de film te dragen. Zelf vond ik het aanbod aan grote schurken die meededen in de film, briljant. Zelf Voldemort en Sauron waren van de partij.

De details, de kleine inside jokes, die maken dit tot een film die je echt moet gaan zien. Het verhaal en de boodschap erachter is vrij mager, maar daar gingen we niet voor naar de bioscoop. Zelf vond ik de film met name voor-de-pauze erg goed, maar de kinderen vonden hem van het begin tot het einde fantastisch en werden meteen geïnspireerd om thuis ook weer met LEGO te gaan spelen. Mooi, nu we een hele vakantieweek voor de boeg hebben!

Kortom: De LEGO Batman movie is een perfect (vakantie)uitje voor het hele gezin.

About Karina Ahles - Frijters

Mijn naam is Karina, getrouwd met Dick en uitgever van onder andere TrotseMoeders.nl en TrotseVaders.nl maar vooral de Trotse Moeder van drie prachtige kinderen: een zoon van 14 jaar en een tweeling (meisje en jongen) van 11 jaar.

Spelen met LEGO, maar dan met vele extra’s; bij LEGOland Discovery Centre [verslag]

“Met LEGO kun je alles maken” is het deuntje wat door me heen gaat wanneer …