Prinsessia Goud CD [recensie]

prinsessia CD coverPrinsessia: vijf prinsesjes, één juf, een kok en een lakei. Samen wonen ze in een kasteel dat de Prinsessia-school is. Wie regelmatig naar het televisieprogramma Prinsessia kijkt, weet dat er in elke aflevering gezongen wordt. Op de CD “Prinsessia Goud” vind je tien liedjes die de fans ongetwijfeld bekend in de oren klinken. Nu kunnen kinderen dus de hele dag genieten van de vrolijke liedjes van Prinsessia!

Voor TrotseMoeders mocht ik een half jaar geleden naar de perspresentatie van Prinsessia. Mijn dochter en nichtje mochten mee en uiteraard liepen deze dametjes in hun mooiste prinsessenjurk. Vanaf die dag waren de meiden en ik fan van deze leuke serie. Sindsdien wordt er regelmatig naar een aflevering gekeken, al wordt dat bij mijn dochter wel wat minder de laatste tijd. Maar de liedjes zijn altijd een groot succes, dus deze CD wordt hartelijk in ontvangst genomen.

Uiteraard begint de CD met de begintune van de televisieserie zelf: Prinsessia. Die wordt luidkeels meegezongen, want dat nummer kunnen we onderhand wel dromen. De andere liedjes, zoals Goud, Prins op ’t witte paard en Wil je mijn vriendin zijn liggen eveneens goed in het gehoor.

Prinsessia CD (3)

Zodra mijn dochter door heeft dat er een boekje in het CD-doosje zit, wordt deze er uit gehaald en bekeken. Wanneer je de tekst niet helemaal kent kun je de songteksten hier terug vinden. Maar leuker zijn eigenlijk nog de mooie foto’s van prinses Violet, prinses Roos, prinses Linde, prinses Iris en prinses Madeliefje. Deze worden dan ook aandachtig bekeken.

prinsessia fotoNa het beluisteren van de tien nummers is de Prinsessia Goud CD echter nog niet afgelopen. Hierna krijg je alle nummers nog een keer te horen, maar dan in de karaoke versie: dus alleen de muziek en voor het zingen zul je zelf moeten zorgen. Dan blijkt het boekje met de songteksten toch wel een handige leidraad. Persoonlijk houdt mijn dochter niet van dit soort versies. Op zijn tijd lekker meezingen vindt ze prima, maar dan moet de echte artiest ook gewoon te horen zijn. Wij beginnen na nummer tien dan ook weer gewoon met nummer één.

Hier in huis zijn we blij met deze CD en deze zal ongetwijfeld nog heel vaak gedraaid worden, thuis of in de auto. Lekkere vrolijke muziek van de prinsesjes van de enige echte prinsessenschool!

De CD “Prinsessia Goud” bestel je hier >>>>

Binnenkort kun je deze CD ook winnen bij Trotse Moeders, dus houd onze website goed in de gaten!